Přibalový leták


Jarní půst není o hladovění

17. 05. 2016
S přicházejícím jarním obdobím mnozí podstupují tzv. očistu organismu a půst. Lékaři tento krok vítají, jelikož z dlouhodobého hlediska má půst velice příznivý vliv jak na zdraví, tak na procesy stárnutí.

Nesmí se však jednat o půst úplným hladověním, ale o snížení příjmu kalorií a o zařazení většího množství vlákniny, vitamínů a minerálních látek do stravy. Radikální hladovění totiž organismu spíše uškodí. Dochází při něm ke zpomalení a pak zastavení činnosti žaludku,zatímco u správného půstu je zpomalení jen minimální, kdy nedochází k úplnému hladovění,ale jen k odlehčení jídelníčku a vynechání některých potravin jako je maso, všechno tučné, sladké apod. Samozřejmostí by mělo být vynechání alkoholu
a cigaret. Záměrem je, aby došlo k odlehčení ledvin, jater, srdce a v podstatě celého organismu.

Půst rozhodně nemá vést ke zhubnutí. Opakované hladovky bohužel mohou vést nejen k tloustnutí,
ale i osteoporóze; člověku hrozí například i cukrovka, protože následný jo-jo efekt je velmi nebezpečný.
Při hladovění dochází k tomu, že tělo se nezbavuje přebytečného tuku,ale naopak použije jako zdroj energie svaly a svalový glykogen (svalový cukr), který na sebe váže vodu. Takže každé hladovění,
ale i omezení příjmu potravy s sebou nese výrazné odvodnění. Chcete-li se tedy zbavit toxinů, je nutné upravit jídelníček, do denního režimu zahrnout i pohybové aktivity a nastavit jejich pravidelnost. Nebezpečný je i nedostatek tuků. Ani strava, ze které zcela odeberete tuky, nevede ke zhubnutí. Nedostatek tuků vede k nedostatku v tucích rozpustných vitamínů, ale i k přebytku sacharidů ve stravě, což povede k stále většímu pocitu hladu. Výsledkem pak je, že si tělo začne tvořit zásoby na horší časy s příjmem každé kalorie.

Využijte krásného jarního počasí a vyjděte si na delší procházku, nabije Vás to určitě více než tyčinka s polevou a rozhodně nepřiberete.

» Další související články …